FANDOM

Błyskotka
Błyskotka
Występ(y): Barbie i magia tęczy
Głosu użyczył(a): Monika Pikuła
Rasa: Ognista wróżka
Moce: Luminescencja

Błyskotka (ang. Sunburst) – ognista wróżka z równie ognistym temperamentem. Była uczennicą w Kryształowym Pałacu. Uczyła się jak wywołać Pierwszą Wiosenną Tęczę.

PostaćEdytuj

Postawa względem ElinyEdytuj

Błyskotka nie lubiła Eliny. Kiedy ją poznajemy leży w swoim pokoju. Kiedy rozpoznaje Elinę mówi „szkoda, miałam nadzieję, że nie przyjdziesz”. Elina jest zdumiona niemiłą uwagą wróżki, lecz czego by nie powiedziała, Błyskotka jej się czepiała. W końcu zaproponowała, żeby zaczęły od początku, na co Błyskotka mało uprzejmie wyprosiła ją z pokoju za pomocą światełka na dłoni. Potem Elina poznała Radość, która powiedziała, że „ona raczej nie jest dobrą wróżką”. Rzeczywiście, docinała Elinie złośliwymi przytykami i śmiała się, kiedy coś jej nie wychodziło. Jej antypatię pogłębiły dodatkowo dwie sytuacje – kiedy Elina wydobyła wreszcie światło z wody, nie umiała nim kierować i zaczęło krążyć koło ognistej wróżki. Okazało się, że gdy ognista wróżka dotyka wody traci swoją moc. Następnie, na nauce tanotu (połączenia tańca i lotu) Elinę bardzo chwaliła opiekunka wywołując zazdrość u Błyskotki. Na Luminescencję chodziły razem i ta lekcja również nie szła Elinie. Przypadkowo trafiła światłem w rywalkę, powodując iż Błyskotka stała się sina. Nie trzeba było czekać, aby odpowiedziała atakiem na atak. Po kilku wymianach mocy, obie ze zmienionym kolorem skóry, ubrania i włosów zostały przez Azurę odczarowane. Otrzymały też ostrą reprymendę. To wszystko, wraz z zazdrością o fakt, iż Elina ocaliła Wróżkolandię sprawił, że Błyskotka nie darzyła jej ciepłymi uczuciami.

Laverna podszywająca się pod BłyskotkęEdytuj

Kiedy Elina pomogła "kulawej" żabie, okazała się być Laverną, ta podszyła się pod Błyskotkę, wrzucając ją do wody. Elina od początku była wobec niej podejrzliwa, bo zła wróżka niewiele wiedziała o niechęci Błyskotki do Eliny i pocieszała ją, gdy Migotka, Bajen i Jasnota naskakiwali na nią ze względu uwolnienia Laverny. Była dla niej też podejrzanie miła. To sprawiło, że Lipiec, Elina i Radość nie ufali jej jeszcze bardziej. W końcu sama się zdradziła, gdy podczas tanotu zwróciła uwagę Elinie, że pewnie nie da kulawej żabie zepsuć Pierwszej Wiosennej Tęczy, zaś Elina nikomu nie mówiła, że żaba była kulawa. Wtedy też Laverna kazała udowodnić jej, że nie jest Błyskotką. Elina ruszyła na poszukiwania i na szczęście znalazła jąw rzece. Pąk został ocalony, a Elina w nagrodę otrzymała nowe skrzydła.

OsobowośćEdytuj

Błyskotka to trochę wybuchowa i skłonna do zazdrości wróżka. Od początku nie lubiła Eliny, gdyż myślała, że ta będzie zarozumiała. Dokuczała jej i podburzała innych przeciwko niej, ciągle robiąc jej przytyki. Umie jednak przyznać się do winy. Na koniec, gdy wracali do domów, przeprosiła Elinę i podziękowała jej za uratowanie, a nawet się polubiły.

WyglądEdytuj

Błyskotka jest lekko opaloną wróżką o rudych włosach. Jest ubrana w pomarańczową sukienkę na ramiączkach z różowymi plisami. Ma duże, podwójne, pomarańczowe skrzydła ze złotymi wzorkami. Na czubkach widnieją kształty ogników, i taki też dostała naszyjnik w nagrodę ukończenia szkoły.

MoceEdytuj

Błyskotka jest ognistą wróżką, która umie wyczarowywać kolorowe iskierki lub światełko na dłoni. Posiada też bardzo dobrze rozwinięte umiejętności magiczne, potrafi wywołać światło z wody i bez problemu dokonuje luminescencji (w przeciwieństwie do Eliny na początku).

RelacjeEdytuj

ElinaEdytuj

Z Eliną nie lubiły się. Błyskotka wzięła ją za zarozumiałą wróżkę, która będzie oznajmiać wszystkim:

  • „Uratowałam Wróżkolandię, wszyscy mają mi się kłaniać i całować po stopach”.

Nie przyjmowała też do wiadomości, iż Elina wcale tak nie powiedziała. Skwitowała po prostu:

  • „Mówiłaś, czy nie, ktoś inny za ciebie powiedział - wszystko jedno! Ja tego... nie kupuję!”.

Kiedy Radość i Elina śmiały się ze swoich podopiecznych podleciała do nich Błyskotka, zanosząc się śmiechem. Na zdumione miny wróżek odparła niewinnie : 

  • „No co? Śmiejemy się z tego, że Elina się tu uczy, tak? Nie? Hm, już mnie nie ma!”.

Jednak gdy Elina ocaliła Błyskotkę ich relacje ociepliły się. Ognista wróżka przeprosiła ją i podziękowała jej. Na zgodę przytuliły się.

MigotkaEdytuj

Z (prawdopodobnie) warkoczykową wróżką Błyskotka miała najlepsze relacje – może dlatego, że Migotka tak jak i ona nie lubiła jej i ciągle jej docinała. Często można zauważyć, że wymieniają spojrzenia, kiedy Elinie coś pójdzie źle.

Z resztą uczniówEdytuj

Nie wiadomo jakie miała stosunki z pozostałymi, lecz Lipiec i Radość również zaleźli jej za skórę. Możliwe, że przyjaźniła się z Bajanem i Jasnotą, choć nie jest to pewne.

CytatyEdytuj

  • „Siedzę sobie spokojnie u siebie a ty wpadasz i się na mnie wydzierasz!”
  • „Widzisz to światło? Może zaczęłabyś się teraz wynosić?”
  • „Kiedy ognista wróżka dotyka wody traci swoją moc! Przestań wreszcie!”
  • „To nie wina Eliny. Może za słabo walczyłam? Laverna jest jednak taka potężna! Tak baardzo potężna... Chyba najpotężniejsza ze wszystkich wróżek świata! Och, moja głowa... Sama nie wiem, co mówię!”
  • „Jestem sina! Jak mogłaś?!”
  • „Wracać do łóżek!”
  • (Bibi coś mówi ) „...Słyszałam... (Bibi odsuwa się od drzwi pokoju i znowu coś mówi) I to też słyszałam... (Bibi odlatuje jeszcze dalej i pokazuje język, plując) Słyszałam!”
  • „(Migotka pyta się, czy dobrze się czuje) O tak, czuję się naprawdę świetnie...”
  • „Czy nie wspaniale wszystkie kolory strzelają z mych palców? Zawsze marzyłam żeby być ognistą wróżką. Szkoda, że się nią nie urodziłam!”
  • „Hahaha, hahaha! No co? Śmiejemy się z tego, że Elina się tutaj uczy, prawda? Nie? Hm, już mnie nie ma!”
  • „Elina...? Ja... Laverna... Ona...?”

Więcej z Fandomu

Losowa wiki