Fandom

Barbie Wiki

Barbie i 12 tańczących księżniczek

352strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Barbie i 12 tańczących księżniczek
Barbie i 12 tańczących księżniczek.jpg
Produkcja: Jesyca C. Durchin
Jennifer Twiner McCarron
Shea Wageman
Reżyseria: Greg Richardson
Terry Klassen
Scenariusz: Elana Lesser
Cliff Ruby
na podstawie baśni braci Grimm
Muzyka: Arnie Roth
Premiera: 19 września 2006
Długość: 83 min.
Poprzedni: Barbie: Syrenkolandia
Następny: Barbie i magia tęczy
"Pamiętaj! Wszystko jest w Twoich rękach."
— Barbie

Barbie i 12 tańczących księżniczek – ósmy film z serii Barbie. Miał swoją premierę 19 września 2006 roku. Fabuła opiera się na baśni braci Grimm Dwanaście tańczących księżniczek.

OpisEdytuj

Przyłącz się do Barbie i pięknej księżniczki Genevieve oraz jej jedenastu roztańczonych sióstr i odkryj razem z nimi tajemne przejście do świata, w którym spełniają sie marzenia! Kiedy królestwu ich ojca zagrozi zagłada, księżniczka Genevieve i jej siostry wspólnie podejmą trud uratowania swojego dziedzictwa. Zobaczysz, że więzi rodzinne są w stanie pokonać każdą przeszkodę!

StreszczenieEdytuj

Bajka opowiada o Genevieve i jej jedenastu siostrach: Ashlyn, Blair, Courtney, Delie, Edeliene, Falon, Hadley, Isla, Janesse, Kathleen oraz Lacy. Wszystkie są księżniczkami. Ich ojciec zaprasza do pałacu ich ciotkę Rovenę, która ma je nauczyć manier, jednak ona truje króla, aby przejąć władzę. Rovena jest bardzo surowa dla księżniczek i nawet im nie pozwala śpiewać i tańczyć, a księżniczki wprost kochają tańczyć. W urodziny najmłodszych trzech sióstr księżniczek Genevieve odkrywa przejście do magicznego świata,gdzie kwiaty są zrobione ze złota i klejnotów i ponadto spełniają życzenia każdego kto tam przybędzie. Jest tam nawet altanka do tańca gdzie księżniczki tańczą całymi nocami i dlatego są niewyspane. Rovena odkrywa, że coś jest nie tak i karze im sprzątać. Do magicznego świata w końcu przedostaje się także szewc Derek, który zawsze robił księżniczkom buty do tańca (zakochany w Genevieve). Rovena wkrótce odkrywa przejście i więzi księżniczki, które są już świadome tego ,że ich ojciec jest w tarapatach, ale także tego, że nie wrócą już do tej krainy, ponieważ mogły być tam tylko trzy razy. Jednak z pomocą Dereka i jego papugi oraz kotki Genevieve pokonują Rovenę i ratują swojego ojca, a Genevieve i Derek biorą ślub.

Wersja polskaEdytuj

Udział wzięli:

i inni

MuzykaEdytuj

Arnie Roth skomponował, zaaranżował i zorkiestrował większość muzyki z filmu Barbie i 12 tańczących księżniczek. Została ona wykonana przez Czeską Filharmoniczną Orkiestrę Kameralną pod batutą Arniego Rotha. W filmie można usłyszeć fragmenty III Symfonii a-moll op. 56 „Szkockiej”, IV Symfonii A-dur op. 90 „Włoskiej” oraz Sen nocy letniej (ang. A Midsummer Night's Dream) op. 61 Felixa Mendelssohna w aranżacji Arniego Rotha.

Piosenki z filmu:

CiekawostkiEdytuj

  • Pierwsze litery imion księżniczek (od najstarszej do najmłodszej) są kolejnymi literami alfabetu.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki