FANDOM

Barbie jako Roszpunka
Barbie jako Roszpunka
Produkcja: Jesyca C. Durchin
Jennifer Twiner McCarron
Reżyseria: Owen Hurley
Scenariusz: Elana Lesser
Cliff Ruby
na podstawie baśni braci Grimm
Muzyka: Arnie Roth
Premiera: 5 października 2002
Długość: 84 min.
Poprzedni: Barbie w Dziadku do orzechów
Następny: Barbie z Jeziora Łabędziego
Miłość i wyobraźnia mogą zmienić świat.
— Barbie

Barbie jako Roszpunka – drugi film z serii Barbie. Miał swoją premierę 5 października 2002 roku. Fabuła opiera się na klasycznej baśni braci Grimm zatytułowanej Roszpunka. Animacja filmu została opracowana przez Mainframe Entertainment.

Barbie występuje jako Roszpunka, młoda dziewczyna trzymana w posiadłości ukrytej w mrocznym lesie. Marzy o wolności, a pewnego dnia zyskuje szanse na spełnienie swych marzeń.

OpisEdytuj

Dawno, dawno temu, w czasach gdy na świecie królowały smoki i magia, żyła prześliczna siedemnastoletnia dziewczyna o imieniu Roszpunka o najpiękniejszych, promiennych włosach, jakie można sobie wyobrazić. Ale Roszpunka nie była szczęśliwa. Została bowiem uwięziona przez złą i potężną czarownicę Gothel, która ukryła dziewczynę głęboko w lesie, otoczyła szklanym murem, a na straży postawiła olbrzymiego smoka – Hugo.

Jednakże za sprawą niezwykłej przewrotności losu i dzięki odkryciu czarodziejskiego pędzelka, dziewczyna wyrusza w podróż prawdy, która ujawni niecną intrygę, przyniesie pokój w dwóch zwaśnionych królestwach i zapewni jej miłość przystojnego Księcia Stefana. A wszystko to dzięki pomocy Penelopy - najmniejszego, nieśmiałego smoka. Barbie jako Roszpunka udowadnia wszystkim dziewczynkom, że miłość i żywa wyobraźnia potrafią zmieniać świat.

StreszczenieEdytuj

Roszpunka jest więziona przez złą Gothel, która wmówiła Roszpunce, że zostawili ją rodzice zaraz po urodzeniu. I tak wszystko się zaczyna. Roszpunka pewnego dnia będąc w kuchni razem z swoimi przyjaciółmi: smokiem - Penelopą i królikiem – Hobbie odkrywa tunel do miasteczka. W miasteczku ratuje dziewczynkę i tak poznaje jej brata Stefana, w którym od razu się zakochuje. Jednak, gdy Gothel dowiaduje się o tym postanawia ją ukarać zamykając ją w wieży. Ale Roszpunka odkryła magię zaklętą w szczotce, którą dostała od rodziców, gdy zasypia szczotka zamienia się w pędzel. Następnego dnia Roszpunka chcąc malować odkrywa, że pędzel przenosi w to miejsce, o którym się myśli. I tak Roszpunka z przyjaciółmi i ukochanym Stefanem pokonuje Gothel i odnajduje swoich rodziców, a także łączy dwa zwaśnione królestwa w jedno.

Wersja polska Edytuj

Udział wzięli:

MuzykaEdytuj

Arnie Roth stworzył muzykę do filmu Barbie jako Roszpunka. Roth skomponował, zaaranżował i zorkiestrował większość muzyki z filmu, wykorzystał muzykę z baletu Dziadek do orzechów Piotra Czajkowskiego. Została ona wykonana przez Londyńską Orkiestrę Symfoniczną pod batutą Arniego Rotha. W filmie można też usłyszeć fragmenty IX Symfonii e-moll "Z Nowego Świata" Antonína Dvořáka.

Rapunzel Theme” został zaśpiewany przez Becky Taylor, słowa zostały napisane przez Arniego Rotha. Utwór „Constant As The Stars Above” (pl. Zawsze będę kochać Was) został zaśpiewany przez Jessicę Browna, a słowa zostały napisane przez Roba Hudnuta i Arniego Rotha. Utwór „Wish Upon A Star” został zaśpiewany przez Samanthę Mumba, a słowa zostały napisane przez Nicalsa Molindera i Joacima Perssona.

CiekawostkiEdytuj

GaleriaEdytuj

Barbie jako Roszpunka
Barbie jako Roszpunka

Motto: „Miłość i wyobraźnia mogą zmienić świat.”
Film: Barbie jako Roszpunka
Postacie: BarbieGothelHobbieHugoShellyKról FryderykKról WilhelmOttoPenelopaKsiążę StefanKsiążę TommyKsiężniczka KatrinaKsiężniczka LorenaKsiężniczka MelodyRoszpunkaMatka RoszpunkiZłotnik
Przedmioty: Pędzel Roszpunki
Lokalizacje: Posiadłość GothelZamek Króla FryderykaKrólestwo Króla Fryderyka
Piosenki:Constant As The Stars Above” • „Rapunzel Theme” • „Wish Upon A Star