FANDOM

Dalia
Dahlia fairytopia
Występ(y): Barbie: Wróżkolandia
Głosu użyczył(a): Joanna Węgrzynowska
Pochodzenie: Czarowny Las
Rasa: Driada
Płeć: Kobieta
Kolor włosów: Różowy
Kolor oczu: Zielony
Zajecie: Asystentka Laverny

Dalia (ang. Dahlia) – postać pojawiająca się w filmie Barbie: Wróżkolandia. Głosu użyczyła jej Joanna Węgrzynowska.

HistoriaEdytuj

Dalia jest driadą. Kiedyś była wierną asystentką Laverny. Pojawia się po raz pierwszy, kiedy Elina udaje się do niej po tym, jak Azura zostaje schwytana przez Grzybiaków. Jako, że Elina nosi naszyjnik Azury, Dalia pojawia się, bo myśli, że to Azura, jako, że jej naszyjnik ją wezwał. Pojawia się tylko, żeby dowiedzieć się, że jest to bezskrzydła wróżka, Elina. Elina wyjaśnia co się stało i jak Laverna otruła Wróżkolandię i odebrała wróżkom zdolność latania. Dalia odmawia, mówiąc, że pracowała dla Laverny, dlatego Strażnicy Wróżkolandii nie ufają jej już, bo myślą, że jest szpiegiem. Dalia była niemiła w stosunku do Eliny, za co bezskrzydła przeprasza ją i odchodzi.

Osobowość i wyglądEdytuj

Dalia dzieli podobną osobowość z Nori. Jest czasami trochę nieuprzejma, ale również bardzo pomocna. Dalia ma jasną skórę, zieone oczy i różowe włosy, w których ma wpiętą fuksję. Jej sukienka jest w kolorze piany morskiej, nosi zielono-różowe rajstopy i różowe buty. Wokół jej ramion są różowe bandaże.

CiekawostkiEdytuj

  • Dalia ma takie same imię, jak rodzaj kwiatu.
  • Dalia jest driadą. Według mitologii greckiej, driady są specjalnymi nimfami, żyjącymi w dębach. Jednakże, określenie to zaczęło być stosowane do wszystkich nimf drzewnych.
  • Nawiązując do mitologii, Dalia żyje w drzewie. Wyszła z niego, kiedy naszyjnik Azury ją wezwał.
  • Dalia ma uczulenie na kwiaty, podobnie jak Keira z filmu Barbie: Księżniczka i piosenkarka.

GaleriaEdytuj

Barbie: Wróżkolandia‎‎
Barbie - Wróżkoladnia

Motto: „To, co Cię wyróżnia, czyni Cię kimś wyjątkowym.”
Film: Barbie: Wróżkolandia
Postacie: AmetystAzuraBibiChryzantemaDaliaElinaCzarodziejkaStrażnicy WróżkolandiiWesołe skrzatyPaźStorczykKsiążę NaluPiórekRubinTopaz
Stworzenia: Kwiatowe wróżki • Chochliki • PufciakiGrzybiakiDriadaSyreny • Skrzaty • Ogniopióry
Lokalizacje: Dom AzuryWróżkolandiaMagiczna ŁąkaSyrenkolandiaPeoniaCzarowny Las • Kryształowa Zatoka