FANDOM

Headmold (ang. forma/odlew głowy) – odlew głowy z charakterystycznymi rysami twarzy. Przez lata Barbie otrzymała kilka różnych wyrazów twarzy, których jednym z najbardziej rozpoznawanych jest Superstar. Tworząc nowe formy głowy firma Mattel miała na celu wprowadzenie różnorodności wśród produkowanych lalek Barbie i jej przyjaciół.

Nazwy headmoldów przeważnie wywodzą się od nazwy modelu lub też imienia lalki, z którą po raz pierwszy zostały wydane.

Lista headmoldówEdytuj

Kobiece lalki 11½″ (29,21 cm)Edytuj

Vintage/Original Barbie (1958)Edytuj

Forma stworzona w 1958 roku, zadebiutowała wraz z 'Ponytail Barbie #1' w roku 1959.

Obecnie ten headmold wykorzystywany jest do tworzenia reprodukcji lalek vintage oraz lalek Silkstone, wśród których, po raz pierwszy w historii, pojawił się w wersji Afro American (AA). Głowa oryginalnej Barbie z lat 60. i głowa reprodukcji są w rzeczywistości dwoma różnymi odlewami. Oryginalne formy odlewnicze headmoldu Vintage 1958 zaginęły w latach 80. podczas współpracy Mattela z japońską firmą Bandai, dlatego też, na początku lat 90., chcąc stworzyć reprodukcję z okazji 35. urodzin Barbie, firma stworzyła kopię, która nieznacznie różni się od pierwowzoru.

Midge® (1958)Edytuj

Forma stworzona w 1958 roku, zadebiutowała dopiero w 1963 roku wraz z premierą lalki Midge. Ten odlew głowy został użyty dla trzech lalek: Midge, P.J. i Christie (seria Live Action). Został wykorzystany ponownie dopiero w 1998 roku w reprodukcji Midge z okazji jej 35. rocznicy powstania.

Stacey® (1965)Edytuj

Forma stworzona w 1965 roku, zadebiutowała dopiero w 1968 roku wraz z premierą lalki Stacey. Headmold został wykorzystany do produkcji samej Barbie po raz pierwszy w 1971 roku dla „Malibu Barbie”.

Christie® (1965)Edytuj

Twist 'N Turn™ (1966)Edytuj

W latach 60. XX wieku nastąpiła pierwsza poważna zmiana ciała Barbie, które odtąd można było skręcać w talii. Wraz z tą zmianą zmieniła się także twarz. Trzecia operacja plastyczna, drugi headmold stworzony wyłącznie z myślą o Barbie: Twist 'N Turn 1966, zwany także Eyelash Era ze względu na naturalnie wyglądające, wprawiane rzęsy. Wykorzystywany był niemalże cały czas, z małymi odstępstwami, aż do 1976 roku.

Mattel powrócił ponownie do headmoldu Twist 'N Turn 1966 po roku 2000, tworząc serię „Modern Circle” (otrzymała go niebieskowłosa Melody) oraz kolekcjonerskie reprodukcje.

Steffie® (1971)Edytuj

SuperStar™ (1976)Edytuj

Italian (1978)Edytuj

Oriental (1980)Edytuj

Spanish (1983)Edytuj

Diva® (1985)Edytuj

Christie® (1987)Edytuj

Teresa® (1990)Edytuj

Shani™ (1990)Edytuj

Nichelle™ (1990)Edytuj

Asha™ (1990)Edytuj

Mackie (1991)Edytuj

Teen Talk™ (1991)Edytuj

Generation Girl™ (1998)Edytuj

Angel/Goddess (1998)Edytuj

GG Tori® / Chelsie® (1998)Edytuj

GG Ana® / Lara® (1998)Edytuj

Kayla® / Lea® (2000)Edytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki