FANDOM

To hasło dotyczy lalki, zobacz postać z filmów.
Ken
Ken (lalka)
Pełne imię: Kenneth Sean Carson
Debiut: 1961 rok
Wiek: 17-18 lat
Debiut filmowy: Barbie and the Rockers: Out of this World
Rodzina: (Patrz niżej)

Ken Carson – lalka stworzona przez Ruth Handler, prezes firmy Mattel. Ken został przedstawiony w 1961 roku, został nazwany po synu Ruth, Kenie Handler. Ken jest chłopakiem Barbie.

HistoriaEdytuj

Ken Carson został przedstawiony w 1961 roku jako chłopak Barbie. Miał na sobie kąpielówki, podobnie jak Barbie miała strój kąpielowy. Od roku 1961 do debiutu „Superstar Ken” w 1977 roku Ken miał proste, nie zginające się ręce i głowę, która mogła ruszać się tylko w lewo i prawo. Włosy pierwszego Kena były „flockowane” (nie były wczepione w plastik, a przyklejone, co niestety powodowało przedwczesne łysienie lalki). Mattel zastąpił w następnym roku flockową fryzurę włosami moldowanymi, gumowymi. Charakterystyczny flock, przypominający w dotyku meszek brzoskwini sprawił, że Pierwszego Kena nazwano „fuzzy headed”. Katalogowy numer Pierwszego Kena to #750[1]. Podobnie jak Barbie, Ken od początku oferowany był jako brunet lub blondyn. Trafiały się tez wersje Pierwszego Kena z jasno brązowawym, złamanym odcieniem włosów zwanym brownette[2].

Lalka ewoluowała wraz z upływem czasu, a jego wygląd zmieniał się, aby dopasować się do trendów z danego okresu. Obecnie Ken na blond włosy i niebieskie oczy.

RodzinaEdytuj

Przyjaciele Edytuj

  • Allan Sherwood (1964–1965, 1991, 2002)
  • Brad (1970; chłopak Christie)
  • Curtis (1975)
  • Todd (1983)
  • Steven (chłopak Nikki)
  • Kurt (2005)
  • Ryan (od 2012)

Galeria rocznicowaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Ken Flocked Hair 1961 – Vintage
  2. Porównanie oryginalnego Pierwszego Kena z 1961 roku ze współczesną reprodukcją