FANDOM

Król Nereus
Król Nereus.png
Występ(y): Barbie: Perłowa Księżniczka
Głosu użyczył(a): Mark Oliver (oryginalny)
Rasa: Syrena
Zajęcie: Król
Król Nereus – postać z filmu Barbie: Perłowa Księżniczka. Rządzi królestwem Seagundii wraz z żoną, królową Lorelei. Ma z nią córkę, Luminę. Jego oryginalny głos podkłada Mark Oliver.

WyglądEdytuj

Król Nereus ma jasną skórę, turkusowy ogon, błękitne oczy i szare włosy. Nosi złotą koronę, medalion Perły Morza, różową przepaskę i jasnozielony bezrękawnik, częściowo zakryty przez złote elementy zbroi. Na lewej ręce pod łokciem ma złotą bransoletę.

HistoriaEdytuj

Nereus był królem Seagundii, gdzie sprawował władzę wraz z żoną Lorelei. Po narodzinach Luminy rodzina została uwieczniona na obrazie. Niestety szwagier Nereusa, Caligo, chciał, by tron objął jego syn Fergis. Umówił się ze Scyllą, aby za zapłatą uprowadziła dziedziczkę tronu. Przez siedemnaście lat po zniknięciu księżniczki Nereus i Lorelei zaprzestali wykonywania swych królewskich obowiązków i żyli w zamknięciu w pałacu. Poddani tęsknili za nimi.

Para królewska (Barbie Perłowa księżniczka).png

Król Nereus z żoną

Nereus wraz z żoną zgodzili się, aby Fergis został nowym dziedzicem, choć Lorelei miała nadzieję, że królową powinna zostać zaginiona jedyna córka pary. Później pozwolili Caligo zorganizować bal, na którym miał zostać wzniesiony toast. Caligo kazał Scylli namieszać trucizny, którą mieli wypić Nereus i Lorelei, co miało bezpośrednio doprowadzić do ich śmierci.

Scylla zgodziła się otruć króla. Zasiadł do stołu razem z żoną, szwagrem i Fergisem. Jednak na balu Lumina zniweczyła plan Caligo, ratując ojca i matkę. Król i królowa powiedzieli jej, że perłowa magia jest jej królewskim darem i przytulili. Nereus zawiesił na szyi córki medalion, a potem poprosił Lorelei do tańca. Ostatni raz widzimy go na portrecie rodzinnym.

CiekawostkiEdytuj

  • Imię Nereusz nosił grecki bóg mórz, w przeciwieństwie do Posejdona życzliwy dla żeglarzy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki