FANDOM

Królowa Eryka
Eryka
Występ(y): Barbie jako Księżniczka i Żebraczka
Głosu użyczył(a): Beata Wyrąbkiewicz
Grany/a przez: Barbie
Płeć: Kobieta
Rasa: Człowiek
Kolor włosów: Brązowy
Kolor oczu: Niebieski
Zajęcie: Szwaczka w Szwalni Madame Carp
Śpiewaczka (krótko)
Królowa Dalcynii (obecnie)
Mąż: Król Dominik
Najlepsza przyjaciółka: Księżniczka Anna Luiza

Królowa Eryka – postać pojawiająca się w filmie Barbie jako Księżniczka i Żebraczka. Głosu użyczyła jej Beata Wyrąbkiewicz.

Historia

Eryka urodziła się w Królestwie na szczycie góry. Ona i Anna Luiza urodziły się w tym samym czasie. Jej rodzice są bardzo biedni i nie mogą się nią zająć, dlatego pożyczają pieniądze od Madame Carp aby to zrobić.

Jakiś czas później, Eryka zostaje zatrudniona jako jedna ze szwaczek Madame Carp, aby spłacić dług swoich rodziców. Eryka jest niezadowolona z pracy, którą musi wykonywać, chce zostać śpiewaczką. Jednak Madame Carp daje jej dodatkowe zadania, aby Eryka musiała pracować zawsze. Eryka nie traci nadziei i ciężko pracuje, aby odzyskać wolność.

Pewnego dnia, Eryka śpiewa na rynku, a jej kot Wolfie zbiera pieniądze, która ta zarobiła za śpiewanie. Jej śpiew przyciąga uwagę Anny Luizy. Księżniczka podchodzi bliżej, aby usłyszeć śpiew Eryki. Nagle pojawia się Madame Carp, która konfiskuje jej zarobki i rozkazuje wracać do pracy.

Eryka jest zaskoczona tym, że Anna Luiza wkłada pieniądze do jej kubka. Wyznaje, że mama nauczyła jej tej piosenki, kiedy Anna Luiza ją chwali. Obie zdejmują kaptury i są zdumione, że wyglądają identycznie. Eryka mówi Annie Luizie o swoim życiu u Madame Carp, ujawniając, że uszyła ulubioną sukienkę Anny Luizy i odkrywa, że Anna Luiza ma wyjść za mąż za Króla Dominika z Dalcynii, aby uratować zbankrutowane królestwo. Anna Luiza pokazuje również Eryce jej znamię w kształcie korony, którego Eryka nie ma.

Nagle pojawia się pies i zaczyna gonić kotkę Anny Luizy, Serafinę. Wolfie biegnie za psem, Anna Luiza i Eryka zaczynają szukać swoich kotów. Po znalezieniu kotów, nauczyciel Anny Luizy, Julian, mówi jej, że powinni wracać do pałacu, a Anna Luiza obiecuje Eryce, że pewnego dnia zaśpiewa w pałacu.

Następnego dnia Julian zjawia się w pracy Eryki. Dziewczyna myśli, że księżniczka wysłała go, aby zabrał ją do pałacu, by móc zaśpiewać. Julian jednak informuje ją, że Anna Luiza zaginęła i podejrzewa, że doradca królowej, Preminger ją porwał, aby ślub księżniczki z Królem Dominikiem nie odbył się. Prosi ją, aby udawała Annę Luizę, dopóki nie znajdzie prawdziwej księżniczki. Eryka początkowo odmawia, nie chcąc być uwięziona za taką zbrodnię, ale postanawia zrobić to, aby ocalić przyjaciółkę.

Julian zabiera Erykę i Wolfiego do pałacu, gdzie daje Eryce blond perukę i uczy jak poprawnie powinna zachować się księżniczka. Ambasador Bismark z Dalcynii miał zamiar odwołać ślub, jednak w porę zjawia się Julian, który przedstawia zgromadzonym przebraną Erykę. Eryka przeprasza Królową Genevieve za ucieczkę, co było opowieścią Premingera, wzbudzając podejrzenia, ponieważ nie powiedziała, że została porwana.

Julian zostaje porwany, by odnaleźć Annę Luizę, a Anna Luiza ucieka i udaje się do pałacu, ale zostaje zawrócona, ponieważ strażnicy myślą, że Eryka jest prawdziwą księżniczką.

Król Dominik, przebrany za pazia, postanawia powiedzie księżniczce, że udawał pazia. Otwiera drzwi sypialni i słysz śpiew Eryki z łazienki. Tej nocy Eryka panikuje na dalszą nieobecność Juliana, kiedy wchodzi Preminger i zabiera Erykę na spotkanie z Królem Dominikiem.

Kiedy Eryka i Dominik się spotykają, Dominik oczarowany jej głosem, prosi ją, aby zaśpiewała razem z nim. Robi to, a w ciągu następnych kilku dni, poznają się i zakochują w sobie. Po tym, jak Dominik nazywa Erykę "szczerą, bez pretensji", załamuje się, mówiąc Wolfiemu, że się w nim zakochuje.

W nocy poprzedzającej planowany ślub, Eryka jest zestresowana. Dominik daje jej piękny, brylantowy pierścionek, pochylają się by się pocałować, jednak przybywa Preminger z kilkoma strażnikami i każe aresztować Erykę. Preminger kłamie Królowej, że Eryka i Julian ukryli Annę Luizę w królewskiej kopalni, aby Eryka mogła poślubić Króla i przejąć królestwo. Dodaje, że próbował uratować Annę Luizę, ale Eryka i Julian już spowodowali upadek kopalni, zabijając Annę Luizę, pozostawiając tylko jej pierścionek, który Preminger pokazuje Królowej. Niechętnie Królowa sprawdza ramię Eryki, nie znajdując królewskiego znamienia. Pies Premingera, Midas, ściąga perukę Eryki. Eryka próbuje powiedzieć prawdę, ale nikt jej nie wierzy. Zostaje wrzucona do lochu. W lochu Eryka śpiewa smutno, opłakując swoją sytuacją i z powodu utraty przyjaciółki.

W dzień ślubu Królowej z Premingerem, Eryka postanawia uciec. Śpiewa, usypiając strażnika pilnującego jej celii robi hak z siana i swojej pinki do włosów. Używa go, by zdobyć klucze od strażnika. Po otwarciu drzwi celi biegnie, budząc strażnika. Eryka nadal biegnie, póki nie zostaje złapana przez innego strażnika. Pierwszy rozkazuje, aby zamknąć Erykę, ale drugi mówi, że Królowa kazała zabrać ją na zamek.

W drodze z lochu, Eryka następuje na stopę strażnika. Zdejmuje hełm, ujawniając Dominika. Mówi, że nie wierzy w ani jedno słowo Premingera i że przyszedł ją uratować.

W drodze powrotnej są świadkami powrotu Anny Luizy i przerwania ślubu między Królową a Premingerem. Anna Luiza ujawnia spisek Premingera, a Preminger ucieka konno. Jego pomocnicy Nick i Nack rzucają się do ucieczki, ale Anna Luiza i Eryka uniemożliwiają im to. Eryka jest świadkiem, jak koń Premingera zdradza go, posyłając go w tort weselny.

Anna Luiza spłaca dług Eryki wobec Madame Carp, dzięki czemu jest wolna. Decyduje się realizować swoje marzenia, by podróżować po świecie i śpiewać. Dominik chce, żeby została, ale odmawia. Zgadza się jednak zabrać pierścionek z brylantem, który był dla niej przeznaczony. Dominik obiecuje czekać na Erykę.

Po miesiącach podróży, Eryka pragnie wrócić do domu i poślubić Dominika. Pojawia się na dziedzińcu zamkowym Dulcinea i poślubia Eryka w podwójnym weselu, gdzie Anna Luiza i Julian również biorą ślub.

Osobowość

"Jest w tobie coś takiego. Jesteś szczera, bez pretensji. Podoba mi się to."
— Dominik opisujący Erykę

Eryka jest slina, kochająca i odważna. Uwielbia śpiewać i chciałaby śpiewać na całym świecie. Ma silną determinację, aby spłacić dług rodziców i uwolnić się od pracy dla Madame Carp. Jej dzielność przejawia się, kiedy zgadza się udawać Annę Luizę i decyduje się uciec z lochu. W tym czasie zakochała się w Królu Dominiku, który zamierzał poślubić prawdziwą księżniczkę. Eryka ma również poczucie humoru.

Wygląd fizyczny

Eryka ma jasną karnację i niebieskie oczy. Jej włosy są lekko falowane i brązow, a jej grzywka jest zapleciona w warkocz. Głowna sukienka jest jasnoniebieska. Ma rękawy sięgające do połowy ramienia, ze wstążką i białą siateczką. Top ma przeplatane, różowe wstążki na środku, na zewnątrz niebieskie. Spódnica jest niebieska, białą i różowa na środku, z kwiatami na białej części. To była jej jedyna suknia, zanim została przebrana za Księżniczkę Annę Luizę.

Eryka ma blond perukę, by wyglądać jak księżniczka i suknię z wieloma kolorami. Jest głownie niebieska, ale ma różowe akcenty. Ozdoby wokół topu są złote i mają biel w środku. Spódnica jest niebieska, biała i żółta.

Kiedy spała w pałacu, nosiła pastelową żółtą koszulę nocną z białym dekoltem. Podczas śpiewnia piosenki Słodkie "miau" miała na sobie długi, różowy szlafrok z falbanką na dekolcie. Jej włosy są normalnie brązowe.

Suknia ślubna Eryki jest biała i granatowa. Ma granatowe paski na topie i spódnicy. Na górze i na rękawach znajduje się biała siatka. Spódnica ma faliste fałdy na dole. Jej welon ma trzy niebieskie róże na górze.

Galeria

Piosenki

Piosenki w wykonaniu Eryki:

Cytaty

  • (Śpiewając) "Chociaż jeden w życiu całym, pragnę dzień dla siebie mieć. Żeby choć raz cięzkiej pracy huk nie czekał mnie. Tak bez szycia, prasowania, cerowania Bóg wie gdzie. I bez płacenia ogromnych długów o tym śnie! Jeden taki dzień!"
  • Madame Carp (po złapaniu Eryki na śpiewaniu) "A co to według Ciebie jest? Kabaret czy jak?

Eryka: "Raczej więzienie dla dłużników, proszę pani."

  • (Śpiewając) "Choć niewiele tak posiadam, ruszę hen przed siebie gdzieś. By znaleźć takich co zechcą mą usłyszeć pieśń!"
  • (do Anny Luizy) "Ale przynajmniej nie jesteś najętą służącą."
  • (Śpiewając) "Gdy śniadanie ciepłe pragnę mieć, płacić muszę pani Carp. I dwie mile do kurnika iść, gdy chcę jajko, to nie żart. Choć zimno mi, przełykam łzy, bo sposób na to znam. W marzeniach śpię, nie budzę się, bo w marzeniach ciepło mam."
  • (Kiedy pyta czy jest śpiewaczką) "Skąd, pracuję u Madame Carp w więzieniu. Ah, przepraszam. W szwalni u Madame Carp".
  • (Kiedy Julian przychodzi do Eryki, po zniknięciu Anny Luizy) "Niewiarygodne! Księżniczka po mnie posłała! Będę śpiewała na dworze. Ja! Ale nie jestem gotowa, muszę jeszcze poćwiczyć. I muszę zmienić suknię. Ojej, co ja opowiadam. No przecież mam tylko jedną."
  • "Oh, Wolfie. Juliana i księżniczki nadal nie ma. A ja zaczynam się zakochiwać w królu."
  • (Po tym jak Dominik pyta czy Eryka na pewno chce wyjechać) "Dominiku. Ja przez całe swoje życie marzyłam, że będę wolna. Dług mam już spłacony. Dzięki Annie Luizie."

Ciekawostki

Barbie jako Księżniczka i Żebraczka
Barbie jako księżniczka i żebraczka

Motto: „Marzenia są po to, by je spełniać.”
Film: Barbie jako Księżniczka i Żebraczka
Postacie: BertieHervéKrólKról DominikMadame CarpMidasNickNackPremingerKsiążę JulianKsiężniczka Anna LuizaKrólowa ErykaKrólowa GenevieveSerafinaWolfie
Lokalizacje: DalcyniaSzwalnia Madame CarpKrólestwo Królowej GenevievePałac Królowej GenevieveKrólewskie Kopalnie
Piosenki:Wolną być” • „Czemu nie?” • „Za głosem serca idź” • „Ja to ty” • „Być księżniczką” • „Słodkie "miau"” • „Że kochasz tylko mnie” • „Być księżniczką (repryza)” • „Czemu nie? (repryza)” • „Za głosem serca idź” • „I'm On My Way