FANDOM

Księżniczka Sophia z Gardanii
C21cf79aed5c9ae904480aa3f463211b.jpg
Występ(y): Barbie: Akademia Księżniczek
Głosu użyczył(a): Beata Wyrąbkiewicz
Grany/a przez: Barbie
Pochodzenie: Gardania
Rasa: Człowiek
Wiek: 17
Płeć: Kobieta
Zajęcie: Kelnerka w Café Gardania (dawniej)
Ucząca się Dama Dworu/Uczennica (dawniej)
Książniczka Gardanii (obecnie)
Rodzina: Królowa Isabella (biologiczna matka)
Pani Willows (matka adopcyjna)
Król Reginald (ojciec)
Dame Devin (ciotka)
Delancy Devin (kuzynka)
Emily Willows (siostra adopcyjna)
Zwierzak: Książę
Pełny tytuł: Księżniczka Sophia z Gardanii
Księżniczka Sophia z Gardanii lub Blair Willows - główna bohaterka filmu Barbie: Akademia Księżniczek. Jest grana przez Barbie. Głosu użyczyła jej Beata Wyrąbkiewicz.

Historia

Sophia, księżniczka Gardanii, jest córką Królowej Isabelli i Króla Reginalda. Niedługo po narodzinach Sophii, jej rodzina miała wypadek, w skutek czego jej rodzice umarli. Mała Sophia zostałą przyniesiona do Pani Willows przez Księcia. Teraz, Sophia znana jako Blair Willows, jest zwyczajną dziewczyną, która żyje w ubogiej dzielnicy królestwa Gardanii. Utrzymuje całą rodzinę, pracując jako kelnerka. Blair żyje ze swoją adopcyjną mamą, która jest chora oraz siostrą Emily. Emily uwielbia oglądać program o księżniczkach, gdzie Księżniczki i Damy Dworu uczeszczają do Akademii Księżniczek, szkoły do której uczeszczają dziewczęsta ze wszystkich królestw. Każdego roku odbywa się loteria, w której wybrana osoba, może dostać się do Akademii i rozpocząć naukę jako przyszłą Dama Dworu.

Po zgłoszeniu Emily, Blair zostaje wylosowana w loterii i zabrana do Akademii Księżniczek. Spotyka psa o imieniu Książę, który rozpoznaje ją. Blair zostaje oprowadzona po szkole przez dyrektor Alexandrę Privet, a następnie otrzymuje szkolny mundurek oraz książęcą asystentkę Grace. Blair uderza w Delancy, przyszłą księżniczkę Gardanii, która zachowuje się nieuprzejmie w stosunku do Blair i oświadcza, że ta nie zasługuje, aby uczęszczać do Akademii.

Blair spotyka dwie księżniczki Islę i Hadley, z którymi zaprzyjaźnia się. Dziewczyny wspierają Blair, nawet wtedy kiedy Delancy i jej matka Dame Devin są dla niej nieuprzejme. Podczas lekcji tańca, Blair tańczy z księciem Nicholasem, z którym dobrze się dogaduje. Podczas innej lekcji, Dame Devin zauważa, że Blair przypomina z wyglądu królową, która zginęła w wypadku i rozpoznaje ją jako córkę Królowej Isabelli, Księżniczkę Sophię (która teraz jednak żyje). Jest zszokowana i stara się, aby wyrzucono Blair ze szkoły. Pewnego dnia, podczas zwiedzania pałacu, Blair i jej przyjaciółki odkrywają połączenie między wypadkiem, a dniem, w którym Blair zostaje przyniesiona pod drzwi pani Willows. Dziewczyny dowiadują się, że Blair jest zaginioną księżniczką Sophią z Gardanii. Delancy wszystko słyszy i zdaje sobie sprawę, że za wszystkim stoi jej matka.

Później, na lekcjach manier, Dame Devin pokazuje plan jej córki (tak naprawdę jej) w którym ukazuje pozbycie się biedniejszych dzielnic i stworzenie w ich miejscu parków i wieżowców. Blair sprzeciwia się temu pomysłowi, mówiąc, że ludzie mieszkający tam, nie będą mieli pieniędzy na wyprowadzkę i zostaną bez domu. Dame Devin twierdzi, że być może Blair powinna opuścić Akademię i zająć się szukaniem nowego domu dla swojej rodziny. Postanawia tak zrobić. Jednak później Blair zmienia zdanie i jest zdeterminowana, aby udowodnić, że to ona jest prawowiym dziedzicem tronu.

Blair i jej przyjaciółki planują poszukać magicznej korony Gardanii. Korona błyszczy tylko na głowach prawowitych następców tronu. Niestety, Dame Devin oskarża je o kradzież biżuterii, przez co dziewczyny są aresztowane przez co ominie je dzień koronacji i rozdania dyplomów. Na szczęście, dziewczyny spotykają Delancy, która oferuje im pomoc, sprzeciwiając się matce, chcąc tego, co dobre dla Gardanii. Daje im mapę do odnalezienia korony.

Podczas puszukiwania korony, w pałacu, w którym Dame Devin i Delancy mieszkają, Blair i jej przyjaciółki zostają złapane przez Dame, która planuje uwieżić je w skarbcu, przez co nie będą mogły zostać koronowane. Potrzebują one kodu, aby wydostać się z zamknięcia, więc Blair podłącza telefon do klawiatury drzwi. Isla zapamiętuje melodię klucza i łamie hasło, dzięki czemu dziewczyną udaje się uciec ze skarbca. Delancy próbuje wykupić dla dziewczyn trochę czasu i jest wdzięczna, kiedy przybywają one na czas, dzięki czemu zatrzymują jej koronację. Delancy oddaje koronę Blair, na której korona zabłysła, udowadniając, że jest ona prawowitą następczynią i zagionioną księżniczką. Strój Blair zmienia się w błyszcącą suknię.

Dame Devin, wściekła na Delancy, wyjawia niepostrzeżenie, że to ona spowodowała wypadek rodziny królewskiej, aby pewnego dnia jej córka mogła przejąć władzę. Nie panując nad słowami i nie mogąc wytłumaczyć się z błędu, Dame Devin zostaje aresztowana.

Blair wygłasza przemówienie dla swoich poddanych i wybiera swoją Damę Dworu - Delancy. Kiedy Delancy pyta Blair czemu ją wybrał, tłumaczy jej, że bez jej pomocy, nie udałoy się odkryć prawdy. Delancy zostaje koronowana na Damę Dwodu. Podczas przyjącia na zakończenie szkoły, Blair spotka księcia Nicholasa i ta dwójka tańczy ze sobą, Isla zostaje DJ na imprezie, a mama i siostra Blair przybywają na przyjęcię do pałacu, gdzie od teh chwili będą mieszkały razem z Blair.

Osobowość

Blair jest uprzejmą, mądrą i ciężko pracującą dziewczyną, której trudna praca jest ukazana w filmie. Ma cudowną i opiekuńczą osobowość i wierzy w to, że nikt nie może sprawić, że będziesz czuł się bezwartościowym, jeśli mu na to nie pozwolisz. Mimo, że jest nastolatką bardzo dba o chorą mamę i siostrę. Również jest ukazana jako osoba z humorem. Jest trochę nieśmiała, jednak nie jest niepewna siebie, Jest niezdarna.

Wygląd fizyczny

  • Strój kelnerki
  • Szkolny mundurek
  • Strój do ćwiczeń z panią Privet
  • Zmieniony mundurek
  • Strój na koronacji

Blair ma 17 lat, bladą karnację, niebieskie oczy i długie blond lokowane włosy.

Na portrecie z rodzicami

Sopha ma krótkie ,falowane włosy. Ma na sobie różową sukenkę.

Strój kelnerki

W pracy, Blair ma włosy spięte w koka, związanego różową gumką. Jej góra to biała zapięta bluza z krótkimi rękawami. Jej dół to różowa spódnica, Ma niebieski fartuch, krótkie, białe skarpetki i różowe buty na obcasie.

Szkolny mundurek

Szkolny mundurek to biała bluzka z krótkim rękawem, różowy krawat w kratkę i niebiesko-różową spódnicę. Blair ma także niebieską kamizelkę. Na piersi nosi odznakę szkoły, białe skarpetki do kolan i różowe lakierki. Ma rozpuszczone włosy z kucykiem po prawej stronie i srebrną koronę treningową.

Strój do ćwiczeń z Panią Privet

Blair ma rozpuszczone włosy z kucykiem po prawej stronie. Sukienka jaką założyła, była koloru magantowego. Ma długą spudnicę i krótkie rękawy. Gorset sukienki jest jaśniejszy niż spódnica i rękawy. Ma także magantowe, długie rękawice.

Zmieniony mundurek

Po zniszczeniu mudnurków Blair, Hadley i Isly, dziewczyny przemieniły swoje mundurki, wykorzystując materiał ze starych. Ma taką samą bluzkę i niebieski krawat. Ma na sobie różowo-złoty żakiet z bufiastymi rękawami. Ma różową spódniczkę ze złotym paskiem. ma takie same różowe lakierki i różowe skarpetki do kolan.

Koronacja

Po transformacji, Blair jest ubrana w róż i złoto. Jest ubrana w sukienkę na jednym pasku. Góra jest różowa, kryształowa ze lśniąca złotą wstążką u góry. Spódnica składa się z dwóch warstw o takim samym kolorze, co top. Ma ubrane różowe sandałki z obcasami. Jej włosy są krótsze i skręcone. Ma także różowy naszyjnik w kształcie serca i różową koronę.

Ciekawostki

Cytaty

  • "Bardzo przepraszam!"
  • "To ja powinnam wstąpić na tron. Ponieważ jestem Księżniczką Sophią, córką Królowej Isabelli"
  • (do Dame Devin) "Jak? Są tacy jak ja. Nie mają pieniędzy. Nie mogą się tak po prosu przenieść"

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki